|
3
- 4 grudzień 2005 Techniki kreatywnego myślenia, aktywizacja prawej
półkuli.
Celem szkolenia było uświadomienie barier jakim podlega umysł ludzki
oraz tego w jak niewielkim stopniu wkorzystywane są na co dzień jego
możliwości. Ponadto uczestnicy mieli okazję nauczyć się przełamywania
barier umysłu i przezwyciężania myślowych przyzwyczajeń. "Każde dziecko jest artystą, problem jak pozostać artystą stając
się dorosłym". W tym jednym zdaniu Picasso zawarł istotę kreatywnego myślenia. Każde
zdrowe dziecko jest otwarte na rzeczywistość, na nowe i niespotykane
pomysły. Nie ma jeszcze w głowie utartych schematów, więc siłą rzeczy
jego myślenie nie jest ograniczone do wydeptanych już ścieżek. Nie
doświadczyło w swoim życiu zbyt wielu niepowodzeń i rozczarowań, więc
nie zabija przedwcześnie swoich najbardziej odważnych pomysłów.
Człowiek dorosły, posiadający wiedzę i doświadczenie, dla którego wiele
spraw jest oczywistych i niepodważalnych, często z trudem spogląda
na rzeczywistość "świeżym okiem". W nowym szuka raczej przeszkód i
ograniczeń, natomiast największe ograniczenia, jakim podlega, tkwią
w jego własnym umyśle.
3-4 grudnia rozpoznawali i przełamywali swoje bariery w myśleniu uczestnicy
projektu "Samorozwój i poszukiwanie kompetencji zawodowych", dofinansowanego
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W trakcie 17 godzin
warsztatu byli oni pobudzani do swobodnego i elastycznego myślenia,
uczyli się dostrzegania, łączenia i tworzenia nowych niekonwencjonalnych
układów informacji, a przede wszystkim - świetnie się bawili! Podchodzili
do proponowanych ćwiczeń z dużą dawką humoru oraz energią, którą czasem
trudno było opanować. Jeśli jednak będziemy pamiętać, że pobudzanie
twórczego potencjału jest nierozerwalnie związane z odkrywaniem w sobie
dziecka... to zrozumiemy, że najłatwiej jest ten cel osiągnąć poprzez
nieskrępowany śmiech i radosną zabawę własną kreatywnością.
|
|