3 - 4 grudzień 2005 Techniki kreatywnego myślenia, aktywizacja prawej półkuli.

Celem szkolenia było uświadomienie barier jakim podlega umysł ludzki oraz tego w jak niewielkim stopniu wkorzystywane są na co dzień jego możliwości. Ponadto uczestnicy mieli okazję nauczyć się przełamywania barier umysłu i przezwyciężania myślowych przyzwyczajeń.

"Każde dziecko jest artystą, problem jak pozostać artystą stając się dorosłym".

W tym jednym zdaniu Picasso zawarł istotę kreatywnego myślenia. Każde zdrowe dziecko jest otwarte na rzeczywistość, na nowe i niespotykane pomysły. Nie ma jeszcze w głowie utartych schematów, więc siłą rzeczy jego myślenie nie jest ograniczone do wydeptanych już ścieżek. Nie doświadczyło w swoim życiu zbyt wielu niepowodzeń i rozczarowań, więc nie zabija przedwcześnie swoich najbardziej odważnych pomysłów.
Człowiek dorosły, posiadający wiedzę i doświadczenie, dla którego wiele spraw jest oczywistych i niepodważalnych, często z trudem spogląda na rzeczywistość "świeżym okiem". W nowym szuka raczej przeszkód i ograniczeń, natomiast największe ograniczenia, jakim podlega, tkwią w jego własnym umyśle.
3-4 grudnia rozpoznawali i przełamywali swoje bariery w myśleniu uczestnicy projektu "Samorozwój i poszukiwanie kompetencji zawodowych", dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W trakcie 17 godzin warsztatu byli oni pobudzani do swobodnego i elastycznego myślenia, uczyli się dostrzegania, łączenia i tworzenia nowych niekonwencjonalnych układów informacji, a przede wszystkim - świetnie się bawili! Podchodzili do proponowanych ćwiczeń z dużą dawką humoru oraz energią, którą czasem trudno było opanować. Jeśli jednak będziemy pamiętać, że pobudzanie twórczego potencjału jest nierozerwalnie związane z odkrywaniem w sobie dziecka... to zrozumiemy, że najłatwiej jest ten cel osiągnąć poprzez nieskrępowany śmiech i radosną zabawę własną kreatywnością.