12-13 listopad 2005 - Dokąd zmierzam? "Zarządzanie sobą" w życiu prywatnym i zawodowym.

"Zarządzania sobą w czasie" w życiu prywatnym i zawodowym uczyli się 12 i 13 listopada uczestnicy projektu "Samorozwój i poszukiwanie kompetencji zawodowych", dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.

Nikt z nas nie ma władzy nad czasem... Nie da się zatrzymać czasu by w jednej chwili zrobić wszystko to, co mamy do zrobienia. Jedyne wyjście z sytuacji gdy "czas goni", to umiejętne "zarządzanie sobą w czasie", czyli efektywne kierowanie swoim działaniem tak, aby jak najlepiej wykorzystać każdą chwilę. Tą trudną sztukę próbowali opanować uczestnicy szkolenia w trakcie 17 godzin warsztatu. Zastanawiali się nad sposobem w jaki spostrzegają czas i jaki ma to wpływ na ich codzienne funkcjonowanie. Uczyli się metod organizowania codziennych zadań, tak aby każdy dzień przybliżał do realizacji celów życiowych, opracowywali kroki potrzebne do osiągnięcia celów długoterminowych oraz odległych marzeń. Wielu kursantów ze zdumieniem zauważało, że wprawdzie potrafią zorganizować sobie najbliższy tydzień czy miesiąc, ale jak dotąd nie zastanawiali się nad tym do czego dążą w perspektywie całego życia! Dużym zaskoczeniem było uświadomienie sobie również jak wiele ich codziennego czasu "pożerają" nic nie znaczące czynności, takie jak oglądanie telewizji, rozmowy o niczym, czy ciągłe porządkowanie biurka - czynności, na które w magiczny sposób znajdujemy czas bez względu na to jak bardzo jesteśmy zajęci... Dużym atutem szkolenia była możliwość wymiany doświadczeń, ponieważ jak się okazało - uczestnicy posiadali wiele wypracowanych przez siebie technik na ujarzmianie czasu, o których nawet nie sądzili, że mogą być prawdziwym odkryciem dla innych.

Kilku uczestników skorzystało z indywidualnych porad u Doradcy Zawodowego, który za pomocą testów i rozmowy pomagał w diagnozowaniu potencjalnych zainteresowań, predyspozycji zawodowych i możliwości intelektualnych. Taka samoświadomość własnych umiejętności będzie uczestnikom szkolenia pomocna przy budowaniu kariery i relacji z innymi oraz ułatwi funkcjonowanie w różnych rolach społecznych i zawodowych.
Przy badaniach diagnostycznych wykorzystywane są metody i techniki psychologicznego pomiaru, które pozwalają na opracowanie perspektyw przydatności zawodowej każdej z osób.

Wykorzystane metody to:
Test ZdS Hollanda - jest podstawą do określenia typu osobowości zawodowej i odpowiadającego jej środowiska pracy,

Test Zainteresowań Mitteneckera - przybliża i precyzuje skłonności i zamiłowania do określonych zawodów,

Test Matryc Ravena - pozwala na ocenę aktualnych zdolności spostrzegania i poprawnego myślenia, czyli tzw. "inteligencji praktycznej". Jest to narzędzie oceny "zdolności do edukcji" tzn. poprawnego myślenia względnie niezależnego od doświadczeń jednostki.

Wyniki testów są omawiane indywidualnie z każdą badaną osobą.

W sobotni wieczór zainteresowani uzyskaniem kontroli nad osobistymi finansami i własnym przepływem pieniężnym mieli okazję potrenować na "sucho" uczestnicząc w grze planszowej Cashflow 101.

Cashflow 101 to program edukacyjny, który uczy rachunkowości, finansów i inwestowania poprzez zabawę, powtarzanie i akcję. Celem gry jest zbudowanie przychodu pasywnego i przyswojenie sobie cennych porad inwestycyjnych.

Poprzez zastosowaną unikalną technikę nauki inwestowania grający uczą się ale nie poprzez czytanie czy słuchanie wykładu, lecz poprzez symulację rzeczywistych zdarzeń. A więc bez ryzykowania własnych ciężko zarobionych pieniędzy. Gra umożliwia graczom wnikliwy wgląd w ich własne życie, zdanie sobie sprawy z własnych nawyków, a także uczy je korygować.

Galeria